Opleidingsmodule Coaching voor docenten volwasseneneducatie

Module van de opleiding tot docent Basisvaardigheden

Wie leert leren, krijgt grip op het leren als proces. De leerder verbetert niet alleen haar vaardigheden, maar kan ze daarna zelf onderhouden en nieuwe vaardigheden leren. Leren leren door coaching vraagt een niet-sturende begeleidingsstijl. De regie blijft bij de leerder. De coach ondersteunt het leerproces van de leerders met vragen en coachende werkvormen.

Een coachende aanpak en aandacht voor leren leren past ook heel goed bij Nederlands op de Werkvloer en straks in de Z-route van inburgering.

Wil jij een coachende aanpak in je lessen implementeren? En wil je je er echt in bekwamen? Dan past de Module Coaching bij jou.

Inhoud

De module bestaat uit drie bijeenkomsten van een dag. De totale studiebelasting van de module is 50 uur, verdeeld over bijeenkomsten, zelf- en groepsstudie en een eindopdracht. Daarnaast heb je minimaal 24 uur praktijk nodig.

Tijdens de training besteden we veel tijd aan het oefenen van je coachvaardigheden. Je onderzoekt je huidige aanpak en gaat na hoe die bijdraagt aan de ontwikkeling van leervaardigheden van leerders en hoe je die ontwikkeling kunt versterken. We gaan in op het stellen van haalbare doelen, het selecteren van bronnen en het monitoren en evalueren van vorderingen. Je krijgt steeds een kort theoretische input waarna we veel oefenen.

We zullen tijdens de training expliciet aandacht besteden aan de verschillende contexten waarin de deelnemende docenten werken: inburgering, educatie, Nederlands op de werkvloer en straks in de z-route.

DeelnemersEr is plaats voor maximaal twaalf deelnemers.
Datum

De bijeenkomsten zijn op vrijdagen van 9.30-16.30 uur

  • 22 april 2022
  • 10 juni 2022
  • 1 juli 2022
LocatieDe Eenhoorn te Amersfoort
Kosten

€ 950,-

Aanmelden

U kunt een aanmeldingsformulier sturen naar het secretariaat: info@itta.uva.nl.

We kunnen de module ook in-company aanbieden.

Meer over coaching

lerenlerendoorcoaching.nl

Op die website staat meer belangwekkends voor docenten in de volwasseneneducatie die meer willen doen met een coachende didactiek.