7 jan. 2021 - 10:06:45 Publicatiedatum: 19 september 2019

Ouderwijs.net is online!

Hoe 'ouderwijs' is uw school?

Het nieuwe platform Ouderwijs.net is gelanceerd! Voor iedereen die meer wil weten over de samenwerking tussen ouders en onderwijs en het versterken van vaardigheden van ouders als het gaat om de taalontwikkeling van de kinderen.

Inspiratie, ervaring en expertise

Ouderwijs.net is een online platform voor onderwijsprofessionals in het po en vo met als doel te ondersteunen bij de invulling van de samenwerking tussen ouders en onderwijs.

Ouderwijs.net biedt instrumenten, voorbeelden uit de praktijk, kennisclips gemaakt met experts, een bibliotheek met relevante wetenschappelijke literatuur en de Scan Educatief Partnerschap.

De Scan is een instrument om de (educatieve) samenwerking met ouders in kaart te brengen en biedt aanknopingspunten om deze te versterken.

Ontwikkeling

Ouderwijs.net is een initiatief van ITTA UvA en Sardes en is tot stand gekomen met steun van het landelijke actieprogramma Tel mee met Taal.