8 jun. 2020 - 14:02:02 Publicatiedatum: 26 maart 2020

Leren op afstand in de ISK

Hoe blijven ISK-leerlingen met plezier bij de les?

Hoe kun je als docent je ISK-leerlingen zo goed mogelijk begeleiden nu de leerlingen niet naar school mogen? Juist voor ISK-leerlingen is goed onderwijs op afstand zo belangrijk: ze zijn volop bezig met hun taalontwikkeling en moeten aan de slag met hun schoolse vaardigheden. Daarnaast is school voor veel ISK-leerlingen een broodnodig stukje afleiding. Hoe kun je de leerlingen thuis op een effectieve én realistische manier aan de slag zetten? En hoe houd je leerlingen gemotiveerd?

Vijf tips voor leren op afstand in de ISK

LOWAN en het ITTA hebben de handen ineengeslagen om ISK-leerlingen op een zinvolle én plezierige manier bij de les te houden. In vijf tips geven we ISK-docenten handvatten om NT2-proof afstandsonderwijs aan te bieden. Bij deze tips verzamelen we de komende periode leuke, mooie, verrassende voorbeelden van ISK-docenten uit de dagelijkse praktijk. De tips gaan zowel over de praktische uitdagingen bij afstandsonderwijs, zoals het kiezen van een online omgeving, maar ook de inhoud van je digitale lessen en opdrachten. En niet te vergeten: hoe houd je het leuk?

Praktijkvoorbeelden delen

We hopen op voorbeelden voor elke groep leerlingen binnen de ISK, variërend van alfa’s tot uitstroomleerlingen. Zo zorgen we er gezamenlijk voor dat alle ISK-leerlingen de komende weken verder kunnen met (taal)leren! Op de themapagina Leren op afstand van LOWAN verzorgt het ITTA de komende tijd bij elke tip praktijkvoorbeelden van ISK-docenten én activerende lesideeën. Heb je een mooi of inspirerend voorbeeld bij één van de vijf tips? Deel het met het veld en stuur het naar Lies Alons of Petra Popma.