23 mei 2023 - 14:38:25 Publicatiedatum: 15 mei 2023

Graag introduceren wij onze nieuwe collega: Maxime van der Voorn, adviseur bij ITTA

Drs. Maxime van der Voorn is bij het ITTA werkzaam binnen de clusters basisvaardigheden en taal- en ouderbetrokkenheid. Zij houdt zich bezig met verschillende projecten. Zo is zij betrokken bij het project basisvaardigheden op de werkvloer, bij de instrumentontwikkeling van ouderbetrokkenheid binnen de ISK en bij een onderzoek over de rol van functionele geletterdheid om te kunnen participeren in de maatschappij.

Na de bachelor Taal- en cultuurstudies heeft Maxime de master Meertaligheid en taalverwerving aan de Universiteit Utrecht afgerond. Zij schreef haar scriptie over de bestrijding van de cirkel van gezinslaaggeletterdheid. De thema’s laaggeletterdheid en meertaligheid vindt Maxime zeer interessant.

‘’Ouders en onderwijs spelen een cruciale rol bij de taal- en schoolse ontwikkeling van kinderen. Bij ITTA bevorderen we de samenwerking tussen ouders en school, met als resultaat een succesvolle ontwikkeling van het kind en kansengelijkheid. Ik ben blij om hierin een rol te mogen spelen,’’ vertelt Maxime.

Maxime’s volledig profiel en contact informatie vind je hier.