15 mrt. 2021 - 08:59:54 Publicatiedatum: 4 februari 2021

Inspiratie voor ISK-zomerscholen

Werken aan taal in de vakantie

Nieuwkomers hebben zowel in schooljaar 2019-2020 als in 2020-2021 onderwijstijd gemist. Het is belangrijk om deze leerlingen de komende tijd voldoende taalbagage mee te geven. Een zomerschoolprogramma zorgt voor extra onderwijstijd en draagt bij aan de taalontwikkeling. Zo beginnen de leerlingen zonder zomerdip aan een nieuw schooljaar op de ISK of kunnen ze op een soepele manier doorstromen. Het ITTA biedt inspiratie voor ISK's die binnenkort een zomerschool willen organiseren.

Portretten van ISK-zomerscholen

In de zomer van 2020 hebben verschillende ISK's een zomerschoolprogramma aangeboden. Het ITTA heeft goede praktijkvoorbeelden van ISK-zomerscholen verzameld en portretten gemaakt van deze zomerscholen. Hoe zag het programma eruit, wat waren de succesfactoren en wat was de opbrengst voor de ISK-leerlingen?

U vindt de portretten op onze projectpagina. Binnenkort volgen er ook tien tips voor ISK's die graag een zomerschoolprogramma willen opzetten.

Meer informatie?

Bent u zelf op zoek naar handreikingen om een effectief zomerschoolprogramma op te zetten? Of wilt u uw ervaringen met ons delen? Neem dan contact op met Lies Alons (lies.alons@itta.uva.nl) of Anne Marije de Goeijen (annemarije.degoeijen@itta.uva.nl).