9 feb. 2024 - 19:01:05 Publicatiedatum: 15 november 2023

E-learning NT2 voor de startende ISK-docent

De afgelopen twee jaar is het aantal ISK-leerlingen bijna verdrievoudigd. Hierdoor zijn er ook veel nieuwe collega’s in de ISK’s gekomen. LOWAN-vo biedt een e-learning over NT2-onderwijs voor startende docenten in de ISK.

LOWAN-vo biedt voor alle nieuwe én startende ISK-docenten een korte e-learning NT2. Maak in vijf modules kennis met een aantal aspecten van het NT2-onderwijs in de ISK. Werk alleen of samen met andere collega’s. Deze e-learning is kosteloos beschikbaar.

Vijf modules

De E-learning NT2 voor de startende ISK-docent bestaat uit vijf modules waarin docenten inzichten en ideeën krijgen voor hun eigen lessen. Ze leren meer over NT2-didactiek en de ‘do’s and don’ts’ voor NT2-lessen. Zo werken ze aan hun eigen NT2-deskundigheid.

In elke module vertellen ISK-docenten over hun eigen lessen en worden kennisclips gedeeld. ISK-leerlingen worden onder de loep genomen en docenten maken opdrachten die aansluiten bij de kennisclips.

Elke module bevat een tool om te downloaden voor eigen lessen, zodat ISK-docenten de nieuwe kennis en inzichten direct kunnen toepassen in hun eigen onderwijs. Iedere module duurt ongeveer één uur.

Voor collega’s in het vervolgonderwijs, biedt deze e-learning een inkijkje in het NT2-onderwijs in de ISK.

Module 1 en 2 zijn gereed

Module 1 |  Ken je leerling!

Waarom leert de ene leerling het Nederlands sneller dan het andere? En hoe kun je in je lessen rekening houden met die verschillen? Na deze module weet je er meer over!

Module 2 |  De didactiek als handvat

Module 2 kan alleen gevolgd worden als module 1 succesvol is afgerond.

Hoe zorg je ervoor dat je in je eigen lespraktijk op een effectieve manier aan de taalontwikkeling van je leerlingen werkt? In deze module maak je kennis met drie didactische basisprincipes.

Module 3 | Je lesmateriaal als middel

Module 4 | Een taal leren is woorden leren

Module 5 | Een taal leer je samen

Neem een inkijkje en ga aan de slag!