14 mrt. 2024 - 15:14:43 Publicatiedatum: 13 maart 2024

E-learning NT2 voor de startende ISK-docent: klaar!

De vijfde module is nu beschikbaar

De afgelopen twee jaar is het aantal ISK-leerlingen bijna verdrievoudigd. Hierdoor zijn er ook veel nieuwe collega’s in de ISK’s gekomen. LOWAN-vo biedt een e-learning over NT2-onderwijs voor startende docenten in de ISK.

Module 5: Taal leer je samen

Je leert een nieuwe taal  het beste in interactie met anderen. Welke werkvormen kun je nu het beste inzetten, zodat je leerlingen actief aan de slag gang? Na deze module weet je er meer over!

Vijf modules

Deze e-learning bestaat uit vijf modules waarin startende ISK-docenten inzichten en ideeën krijgen voor hun eigen lessen. Ze leren meer over NT2-didactiek en de ‘do’s and don’ts’ voor NT2-lessen. Zo werken ze aan hun eigen NT2-deskundigheid. Je kunt de e-learning ook samen met andere startende collega’s doen.

In elke module vertellen ISK-docenten over hun eigen lessen en worden kennisclips gedeeld. ISK-leerlingen worden onder de loep genomen en docenten maken opdrachten die aansluiten bij de kennisclips.

Elke module bevat een tool om te downloaden voor eigen lessen, zodat ISK-docenten de nieuwe kennis en inzichten direct kunnen toepassen in hun eigen onderwijs. Iedere module duurt ongeveer één uur.

Voor collega’s in het vervolgonderwijs, biedt deze e-learning een inkijkje in het NT2-onderwijs in de ISK.

Neem een inkijkje en ga aan de slag!