14 mrt. 2024 - 10:50:39 Publicatiedatum: 9 februari 2024

E-learning NT2 voor de startende ISK-docent: Module 3 en 4 zijn nu verschenen!

In module 3 leer je wat kenmerkend is voor goed NT2-lesmateriaal. In module 4 lees je meer over woorden; de bouwstenen van de taal.

De afgelopen twee jaar is het aantal ISK-leerlingen bijna verdrievoudigd. Hierdoor zijn er ook veel nieuwe collega’s in de ISK’s gekomen. LOWAN-vo biedt een e-learning over NT2-onderwijs voor startende docenten in de ISK.

Vijf modules

Deze e-learning bestaat uit vijf modules waarin startende ISK-docenten inzichten en ideeën krijgen voor hun eigen lessen. Ze leren meer over NT2-didactiek en de ‘do’s and don’ts’ voor NT2-lessen. Zo werken ze aan hun eigen NT2-deskundigheid. Je kunt de e-learning ook samen met andere startende collega’s doen.

In elke module vertellen ISK-docenten over hun eigen lessen en worden kennisclips gedeeld. ISK-leerlingen worden onder de loep genomen en docenten maken opdrachten die aansluiten bij de kennisclips.

Elke module bevat een tool om te downloaden voor eigen lessen, zodat ISK-docenten de nieuwe kennis en inzichten direct kunnen toepassen in hun eigen onderwijs. Iedere module duurt ongeveer één uur.

Voor collega’s in het vervolgonderwijs, biedt deze e-learning een inkijkje in het NT2-onderwijs in de ISK.

Neem een inkijkje en ga aan de slag!