6 okt. 2020 - 15:28:28 Publicatiedatum: 14 september 2020

Ouderwijs.net is vernieuwd!

Het platform is nu ook beschikbaar voor professionals in de vve

Ouderwijs.net, hét platform voor de samenwerking met ouders in het onderwijs, is vernieuwd. Nu kunnen ook vve-professionals op ouderwijs.net terecht om hun beleid rondom (taal en) ouderbetrokkenheid op vve-instellingen een boost te geven.

Ouderwijs.net biedt wetenschappelijke literatuur, kennisclips, methodieken en instrumenten, en praktijkvoorbeelden rond het thema (taal en) ouderbetrokkenheid. Voorheen richtte het platform zich op het primair en voortgezet onderwijs, maar nu kunnen professionals uit de voor- en vroegschoolse educatie (vve) ook terecht op ouderwijs.net.

Zo is er recent wetenschappelijk onderzoek te vinden over de effecten van interventies op de taalontwikkeling van jonge kinderen in de leeftijd van 2 tot 4 jaar. Ieder artikel is voorzien van een compacte samenvatting én direct inzetbare tips voor de praktijk. Daarnaast delen diverse experts hun kennis over de vve in korte kennisclips. Ouderwijs.net bevat ook een overzicht van methodieken en instrumenten in de vve, zoals veel gebruikte ouderkindprogramma’s. Tot slot brengen de praktijkvoorbeelden (v)ve-instellingen in beeld die (taal en) ouderbetrokkenheid op een bijzondere manier vormgeven.

Nieuwsgierig? Bekijk het platform op ouderwijs.net

Ouderwijs.net is een gezamenlijk initiatief van het ITTA en Sardes en is mogelijk gemaakt door een subsidie van Tel mee met Taal.