Educatief partnerschap met een zomers tintje

Workshop Ouders in de Zomerschool

Ouderbetrokkenheid een boost geven tijdens de zomer? Meldt u dan aan voor de workshop Ouders in de Zomerschool. Tijdens deze workshop maakt u kennis met onder andere de activiteitenklapper en zet u de eerste onderdelen van uw ouderprogramma op maat in de steigers. Een programma dat past bij uw Zomerschool om het contact en de samenwerking met laagtaalvaardige en/of laaggeletterde ouders te versterken. Een goede samenwerking tussen ouders en school draagt immers bij aan de (taal)ontwikkeling van het kind.

Doel

U kent de opbouw van de verschillende materialen van Ouders in de Zomerschool en bent in staat om deze in te zetten en te combineren met het inhoudelijke programma van de Zomerschool.

Inhoud
  • Achtergronden bij educatief partnerschap met laagtaalvaardige anderstalige ouders
  • Kennismaking met de materialen
  • Bepalen van het doel van het ouderprogramma
  • Zelf een ouderprogramma opzetten
Deelnemers

Maximaal 15 deelnemers

Tijdsinvestering

Ongeveer 2,5 uur

Open inschrijving

Datum op aanvraag.

Deze workshop vindt online plaats.

Incompany

De Workshop Educatief Partnerschap met een Zomers Tintje kan ook incompany worden uitgevoerd, bijvoorbeeld voor de scholen van een schoolbestuur of verschillende scholen in een gemeente.

Secretariaat ITTA

info@itta.uva.nl

Op aanvraag

Referenties

Het ITTA is al jaren actief op het thema Taal en Ouderbetrokkenheid en verzorgde het Expertisecentrum Taalontwikkeling, Ouderbetrokkenheid en Participatie (TOP). De informatie van Expertisecentrum TOP is ondergebracht op de website van Tel mee met Taal. Recent ontwikkelde het ITTA i.s.m. Sardes een nieuw platform voor onderwijsprofessionals die willen inzetten op de samenwerking met ouders. Kijk eens op Ouderwijs.net voor meer informatie.

Kijk voor meer informatie op de projectpagina Ouders in de Zomerschool.