29 jun. 2022 - 16:06:18 Publicatiedatum: 7 april 2022

Maand van de filosofie: voer een filosofisch gesprek in de NT2-les!

April is de maand van de filosofie. Een mooie kans om een filosofisch gesprek te voeren met je ISK-leerlingen! Ons nieuwe lesmateriaal ‘Wat denk jij?’ geeft inspiratie voor tien filosofische gesprekken. Het materiaal bestaat uit een docentenhandboek en een werkboek voor de leerling met gedifferentieerde taalverwerkingsopdrachten. Op de website van Eenvoudig Communiceren staat meer informatie over het pakket en kun je het bestellen.

Lesmateriaal ‘Wat denk jij?’ biedt handvatten

Wil je eens met je ISK-leerlingen aan de slag met echte, natuurlijke interactie? Nu eens geen ingestudeerd gesprekje met standaardzinnen, over bijvoorbeeld een tandartsafspraak of bestelling? Dan zijn filosofiegesprekken erg geschikt. Met het nieuwe lesmateriaal Wat denk jij? leren ISK-leerlingen de taal door te filosoferen. Want: iedereen kan filosoferen. Ben je benieuwd hoe je het lesmateriaal kunt inzetten in je lessen of zoek je handvatten om een filosofisch gesprek te voeren? In onze workshop helpen we je graag verder.

Workshop over het werken met Wat denk jij?

In een filosofisch gesprek zet je ISK-leerlingen aan het denken, praten en onderzoeken. Al doende ontwikkelen ze hun denk- en spreekvaardigheid. Welke vaardigheden heb je nodig als gespreksleider? En hoe zet je leerlingen aan de slag met de taalverwerkingsopdrachten? In onze workshop krijg je gerichte handvatten en oefen je gespreksvaardigheden voor het begeleiden van een filosofiegesprek met de materialen van Wat denk jij?

De workshop vindt plaats op maandag 16 mei en duurt twee uur. Ben je geïnteresseerd of wil je je aanmelden? Kijk op onze trainingspagina of neem contact met ons op via filosofiegesprekken@itta.uva.nl.

Bekijk hier de Maand van de filosofie.