25 nov. 2021 - 15:22:36 Publicatiedatum: 21 juli 2021

'Mag ik u iets vragen?' Nieuwe uitgave Vakgesprekken

Spreekvaardigheid voor anderstaligen op weg naar de arbeidsmarkt

In Vakgesprekken leert een NT2-student alles over hoe je een gesprek voert over je vak. Geschikt voor iedereen die het lastig vindt om over werk te praten in het Nederlands. Vakgesprekken is een samenwerking tussen Eenvoudig Communiceren en het ITTA UvA en is ontwikkeld door Tiba Bolle.

Handvatten

Dit werkboek stoomt studenten uit praktijkonderwijs, vmbo, mbo, ISK en inburgering klaar voor communicatie op het werk en in een vakopleiding. Het geeft ze handvatten om een effectief vakgesprek te kunnen voeren. Zo krijgen zij juist die woorden aangereikt die essentieel zijn voor het voeren van een vakgesprek. Ook leren zij instructies en uitleg begrijpen en zelf aangeven waar je dingen kunt vinden, de volgorde van handelingen kunt benoemen, werkzaamheden beschrijven, en meer.

Zelfstandig en samen

Studenten kunnen Vakgesprekken klassikaal of in hun eigen tempo doornemen. Naast opdrachten die studenten zelfstandig kunnen doen, zijn er gespreksopdrachten die ze in groepjes moeten uitvoeren op de werkplek of in het praktijklokaal. Er moet een taaldocent of een vakdocent beschikbaar zijn om de woordenschat en (gespreks)opdrachten te bespreken.

Werkboek met online audiomateriaal

Vakgesprekken is een aantrekkelijk geïllustreerd werkboek en wordt geleverd met docentenhandleiding en het boekje Doorsprekers dat vol oefenzinnen staat, die ook beschikbaar zijn als online audiomateriaal.

Bestel Vakgesprekken nu bij Eenvoudig Communiceren.