Projectenoverzicht
- Titel
-
LLO-Collectief | Professionalisering van beroepsvakdocenten en praktijkopleiders
Gericht op het begeleiden van deelnemers met beperkte basisvaardigheden in LLO-trajecten
Doelgroep: Basisvaardigheden Trefwoorden: laaggeletterdheid, digitale vaardigheden, professionalisering, basisvaardigheden, volwasseneneducatie, zelfredzaamheid, LLO
In het kader van het LLO-Collectief – Leven Lang Ontwikkelen – wordt er in twee pilotregio’s, Twente en Zuidoost Brabant, passend scholingsaanbod ontwikkeld om met en voor de LLO-doelgroep te werken aan een toekomstperspectief en een duurzame...
-
Digitale Overheid, En Nu?! (DOEN?!)
Een coachende aanpak om de autonomie van laaggeletterden te bevorderen
Doelgroep: Basisvaardigheden Trefwoorden: digitale vaardigheden, coachen
De omslag naar de Digitale Overheid kan laaggeletterde mensen in grote problemen brengen. Wie die problemen duurzaam wil aanpakken, moet competenties ontwikkelen voor zelfstandig leren. De wereld verandert immers constant. Coaching lijkt een...
-
Opleidingsmodules Docent Basisvaardigheden
Modules NT1, digitale vaardigheden, coaching, rekenen/gecijferdheid en meer voor docenten/begeleiders in de volwasseneneducatie
Doelgroep: Basisvaardigheden Trefwoorden: laaggeletterdheid, rekenen, digitale vaardigheden, NT1, volwasseneneducatie, vrijwilligers, coaching, intake, leren_op_afstand, module, deskundigheidsbevordering
In 2018 zijn in opdracht van het Steunpunt Basisvaardigheden modules gemaakt waarmee een opleiding tot docent Basisvaardigheden kan worden ingericht. Sinds 2018 verzorgt het ITTA modules van deze opleiding.
-
Vrijwilligers bij NT1-trajecten: sturen op kwaliteit en effectiviteit
Een model, rollen en competenties
Doelgroep: Basisvaardigheden Trefwoorden: vrijwilliger, digitale vaardigheden, NT1
De laatste jaren zien we binnen de non-formele maar ook de formele volwasseneneducatie een toenemende inzet van vrijwilligers. Niet alleen bij trajecten voor migranten, maar ook bij ondersteuningsaanbod basisvaardigheden dat zich vooral richt op...
-
Experiment Effectief werven met KLASSE! voor toeleiding naar cursussen basisvaardigheden
Een opstap naar scholingsaanbod voor laaggeletterden
Doelgroep: Basisvaardigheden Trefwoorden: laaggeletterdheid, rekenen, digitale vaardigheden, NT1, werving
Met het experiment ‘Effectief werken met KLASSE!’ geven we manieren van werken in handen van cursusleiders en organisatoren. We ontwikkelen concrete stappen samen met gemeenten, bibliotheken, welzijnsorganisaties en cursusleiders van...
-
Praatplaten voor de werkvloer
Naar een inclusieve werkomgeving met aandacht voor basisvaardigheden
Doelgroep: - Trefwoorden: -
Heb je medewerkers die taal, rekenen of digitale zaken lastig vinden? Wil je hen helpen om duurzaam aan het werk te blijven en zich te ontwikkelen?Het ITTA heeft onderzoek naar gedaan naar wat werkt. De rol van de werkvloer, de collega’s en...
-
Praatplaten voor de werkvloer
Naar een meer werkomgeving met oog voor basisvaardigheden
Doelgroep: - Trefwoorden: -
Heb je medewerkers die taal, rekenen of digitale zaken lastig vinden? Dit kan leiden tot problemen op het werk en privé.Wil je hen helpen om duurzaam aan het werk te blijven en zich te ontwikkelen?Het ITTA heeft onderzoek naar gedaan naar wat...
- Titel