NT2-didactiek in de ISK

voor alle docenten die werkzaam zijn in de ISK

Lesgeven in de ISK vraagt veel van docenten. De groep leerlingen is heel divers en docenten moeten inspelen op de grote verschillen tussen leerlingen in taalniveau, in achtergrond en in competenties. Daarnaast hebben docenten te maken met een constante instroom van leerlingen gedurende het schooljaar. In de ISK-periode moeten zij de leerlingen Nederlands leren én hen voorbereiden op doorstroom naar alle mogelijke vormen van vervolgonderwijs. Hoe richt je de lessen zo in dat alle leerlingen met aandacht en plezier Nederlands leren? En hoe zorg je dat je de leerlingen goed voorbereidt op de vakken in het regulier onderwijs? In de scholingen NT2 van het ITTA staan deze aandachtspunten centraal.

Wat doen wij?

Het ITTA  verzorgt al sinds jaar en dag scholingen voor docenten in de ISK. We kennen de praktijk van binnen en van buiten. Deze kennis en ervaringen vind je terug in onze scholingen.

Scholingstrajecten

Het ITTA biedt scholingstrajecten aan voor zowel startende, al een tijdje werkende en ervaren docenten in de ISK.

Bekijk ons trainingenoverzicht.

Meer informatie

Wilt u meer informatie, dan kunt u contact opnemen met Lies Alons, Anne Marije de GoeijenPetra Popma