Taaldidactiek Nederlands in het mbo

Voor docenten in de entree en niveau 2, 3 en 4 opleidingen

De invoering van het Referentiekader taal en de verplichte examinering Nederlands vragen om effectief, efficiënt en uitdagend onderwijs Nederlands voor de mbo-studenten. Docenten hebben dagelijks te maken de vraag hoe zij hun lessen Nederlands zo inrichten dat studenten geactiveerd worden en met meer aandacht en succes de lessen volgen. Ons streven is het leren van het Nederlands zo goed mogelijk te laten aansluiten en samengaan met het leren van beroepsgerichte kennis en vaardigheden.

Onze visie

Effectief, efficiënt en uitdagend onderwijs voor de studenten! Dat willen alle docenten in het mbo. In het mbo is veel aandacht voor vakinhoud en didactiek van het vak Nederlands. Het ITTA coacht en schoolt docenten die hun vakinhoudelijke en didactische kennis op het gebied van het onderwijs Nederlands willen consolideren en uitbreiden.

Scholing taaldidactiek Nederlands in het mbo

Hoe richt je je lessen Nederlands zo in dat studenten geactiveerd worden en met aandacht en plezier de lessen volgen? Leer meer over actuele inzichten en de praktische toepassing daarvan in de korte opleiding taaldidactiek (10 dagdelen) of volg één of meer van de masterclasses.

Advies en ondersteuning

Als u met het hele team een verandering wilt inzetten, bijvoorbeeld teambreed wil werken aan taalontwikkeling op maat of het opzetten van taalbeleid, dan denken we graag met u mee. We gaan uit van de ervaring en behoeften van uw docenten.

Meer lezen?

Wilt u meer lezen over taalontwikkeling in het mbo? Bekijk hier onze publicaties.

Meer informatie

Wilt u verder praten over de specifieke situatie op uw school of meer informatie over ons coachings- en trainingsaanbod?Neem dan contact op met Tiba Bolle of Inge van Meelis.

• Doelgroep:
  • Mbo