20 jul. 2021 - 16:02:57 Publicatiedatum: 20 februari 2020

Ouders in de Zomerschool

Activiteitenklapper voor een talige ontwikkeling

Ouders in de Zomerschool biedt instrumenten voor een ouderprogramma gedurende de Zomerschool. Aan de hand van onder meer een activiteitenklapper met ruim 40 activiteiten kunnen Zomerscholen een ouderbetrokkenheidsprogramma op maat inrichten, met speciale aandacht voor laaggeletterde en/of laagtaalvaardige ouders. Het project is tot stand gekomen met steun van Tel mee met Taal.

Met de materialen van Ouders in de Zomerschool kunnen (zomer)scholen een ouderprogramma organiseren om ouders zicht te geven op hoe hun kind leert,  inzicht te bieden in wat hun kind leert, uitwisseling tussen ouders te faciliteren en met elkaar in gesprek te gaan over hoe ouders thuis kunnen inspelen op de (taal)ontwikkeling van hun kind.

De activiteiten zijn gemakkelijk in te richten voor laaggeletterde (NT1) en laagtaalvaardige (NT2) ouders.

De module Ouders in de Zomerschool bestaat uit:

• Handleiding Ouders in de Zomerschool
  • Activiteitenklapper Ouders in de Zomerschool
  • KoelKastKaart voor talige activiteiten thuis
  • Ouderinstructiekaartjes in verschillende talen: Nederlands, Spaans, Arabisch, Engels, Frans, Turks (nog te verschijnen)

De materialen zijn gratis te downloaden via de projectpagina Ouders in de Zomerschool: klapper voor de samenwerking tussen ouders en school.

Kennismaken met het materiaal? Meld je dan aan voor de workshop op 1 april a.s. Ouders in de Zomerschool: educatief partnerschap met een zomers tintje. En ontvang de activiteitenklapper met handleiding gratis. De  workshop zal online worden gegeven.

De materialen zijn ook te bestellen, onder andere de activiteitenklapper op handzaam iPad-formaat. Wilt u zo'n handzaam gebonden exemplaar van Ouders in de Zomerschool ontvangen, mail dan naar info@itta.uva.nl.