NT2-studenten in het mbo

Mbo- en entree-opleidingen krijgen steeds vaker te maken met de instroom van anderstalige studenten. Deze studenten zitten nog midden in het proces van tweedetaalverwerving. In het mbo kan én moet hun Nederlandse taalvaardigheid zich verder ontwikkelen. De studenten moeten zich ook de inhoud van veel vakken eigen maken en functioneren op stage- of werkplek.

Onze visie

Studenten met een andere moedertaal hebben extra ondersteuning nodig om de vakinhoud te begrijpen én om hun taalvaardigheid verder te ontwikkelen. Hiervoor is het van belang dat er NT2-kennis aanwezig is in het middelbaar beroepsonderwijs.  Wij ondersteunen opleidingsteams in het realiseren van een adequaat onderwijsprogramma en bieden scholing aan taal- en vakdocenten.

Ons aanbod

Meer informatie

Wilt u verder praten over de specifieke situatie op uw school of meer informatie over ons NT2-ondersteuningsaanbod?

Neem dan contact op met Tiba BolleInge van Meelis, Lies Alons of Marijn de Vos.

• Doelgroep:
  • Mbo