Trainingenoverview
Resultaten voor trefwoord "volwasseneneducatie" » Bekijk alles
-
Effectieve feedback in de ISK
Doelgroep: ISK, Voortgezet onderwijs Trefwoorden: ISK, voortgezet onderwijs, feedback
In de ISK maken leerlingen een start met het leren van Nederlands. Om de verwerving van het Nederlands goed en snel te laten verlopen moeten docenten in alle lessen, dus zowel in de NT2-lessen als in de praktijk- en vaklessen, werken aan...
-
Korte opleiding NT2 voor docenten in de ISK
Doelgroep: ISK, Voortgezet onderwijs Trefwoorden: professionalisering, NT2-docent, NT2-didactiek
Lesgeven in de ISK vraagt veel van docenten. U moet kunnen inspelen op grote verschillen tussen leerlingen: in taalniveau, achtergrond en competenties. En u moet kunnen omgaan met de constante instroom van leerlingen. In de Korte opleiding NT2 voor...
-
Taalontwikkelend differentiëren
Doelgroep: ISK Trefwoorden: differentiëren, formatief evalueren, maatwerk, incompany, teamscholing
Lesgeven in de ISK vraagt veel van docenten. De groep leerlingen is immers heel divers. Hoe richt je de lessen zo in dat alle leerlingen met aandacht en plezier Nederlands leren? Dat is de uitdaging voor docenten én leerlingen in de ISK. De...
-
Opleidingsmodule Digitale vaardigheden voor docenten volwasseneducatie
Doelgroep: Basisvaardigheden Trefwoorden: digitale vaardigheden, volwasseneneducatie
Geef je les aan volwassenen en komen daarbij ook regelmatig vragen over hoe te werken met een smartphone of computer? Of wil je weten hoe je goed aanbod voor ontwikkeling van digitale vaardigheden vormgeeft? In de Module Digitale vaardigheden leer...
-
Opleidingsmodule Coaching voor docenten volwasseneneducatie
Doelgroep: Basisvaardigheden Trefwoorden: NT2, NT1, coachen
Wie leert leren, krijgt grip op het leren als proces. De leerder verbetert niet alleen haar vaardigheden, maar kan ze daarna zelf onderhouden en nieuwe vaardigheden leren. Leren leren door coaching vraagt een niet-sturende begeleidingsstijl. De...
-
Alfabetisering in de ISK
Doelgroep: ISK Trefwoorden: alfabetisering, leerlijnen
In deze actieve training komen inhoud en didactiek aan bod: welke materialen en werkvormen zijn effectief? Hoe werk je doelgericht en activerend met alfaleerlingen in de ISK? Hoe laat je leerlingen zelfstandig en samen leren en hoe ziet een leerlijn...
-
Taalassessor Nederlands worden?
Doelgroep: Mbo Trefwoorden: taalniveau, examineren, professionalisering
In deze training leer je in vier a vijf dagdelen de taalvaardigheid van studenten beoordelen aan de hand van het Referentiekader Taal 2F en 3F. De training kan worden afgesloten met een assessment om het certificaat Taalassessor Nederlands te...
-
Filosofiegesprekken voeren in de ISK
Doelgroep: Inburgering, ISK, Voortgezet onderwijs Trefwoorden: training, filosofie
Wil je jouw leerlingen op een inspirerende manier laten werken aan hun spreekvaardigheid? Dan zijn filosofiegesprekken een goed idee! Tijdens deze scholing leer je hoe je de gespreks-, luister- en denkvaardigheden van je NT2-leerlingen nog beter...
-
Mbo Taalcoach aan de slag met taalbewust lesgeven op teamniveau
Doelgroep: Mbo Trefwoorden: coachen
De mbo-taalcoach is een taaldeskundige in het team die initiatieven tot beroepspgerichte taalontwikkeling neemt. De hoofdtaak van een taalcoach is het stimuleren van de taalontwikkeling van het Nederlands in de eigen lessen, de lessen van de...
-
Masterclasses Taalbewust beroepsonderwijs in het mbo
Doelgroep: Mbo Trefwoorden: woordenschat, taalbeleid, leesvaardigheid, didactiek
Taalbewust beroepsonderwijs in het mbo is een serie van vier masterclasses. Hierin bieden wij achtergronden en concrete handreikingen voor effectief en motiverend taalonderwijs. Data open inschrijving zijn bekend! (incompany mogelijk)