9 jan. 2024 - 14:51:21 Publicatiedatum: 10 juni 2021

Succesvolle taalontwikkeling in het mbo

Sluit aan bij een van onze trainingen in najaar 2021

Een goede beheersing van de Nederlandse taal is nodig voor alle mbo-studenten. Natuurlijk om de opleiding te kunnen volgen, maar ook om als werknemer te kunnen communiceren op de werkvloer.

Met training, coaching en advies ondersteunen wij docenten en teams om tot een passend en taalontwikkelend onderwijsaanbod te komen en zo te zorgen voor succesvolle (school)loopbaan voor alle mbo-studenten.

Wil je je als docent Nederlands verder ontwikkelen of als team aan de slag met taalbewust beroepsonderwijs? Bekijk hieronder ons aanbod voor najaar 2021.

Trainingen

Meld je aan voor een online training met open inschrijving, de data voor najaar 2021 staan nu online. Of neem contact op voor een training op locatie.

Coaching en advies

• Het ITTA coacht docenten, vakgroepen en opleidingsteams bij de inrichting van een passend taalontwikkelend onderwijsprogramma en taalontwikkeld lesgeven (didactiek).
  • We bieden advies en ondersteuning  op maat aan opleidingsteams en ondersteunen scholen bij het ontwikkelen van een taalbeleidsvisie. Samen zoeken we naar de aanpak die aansluit op de visie van jouw school en die past bij de werkwijze en samenstelling van je teams.

Meer informatie

Wil je verder praten over de specifieke situatie op school of meer informatie over ons ondersteuningsaanbod? Neem dan contact op met Lies Alons, Tiba Bolle of Inge van Meelis.